Arròs amb verdures saltejades – Fotografia original de BeCeeNe


BARREIG D'ARRÒS I FRUITS SECS

[Ingredients per a 2 persones: 140 grams d’arròs: 1 ceba, 2 alls, 2 talls de cansalada viada molt magra, fresca o fumada, no gaire gruixuda, 50 grams de pinyons i 50 de panses de Corint (sense pinyols); oli i sal.]

Temps: 15-20m.

  • En una mica d’oli d’oliva suau hi fregirem la ceba, els alls trinxats i la cansalada viada tallada a trossets al que hi afegirem, quan estigui tot ben rosset, els pinyons i les panses, prèviament deixats amb aigua durant uns 10 minuts.
  • Tirarem la barreja junt amb l’arròs blanc ja cuinat i ho remenarem bé.
  • Aquest preparat tant es pot menjar calent com a temperatura ambient. Serveix també per acompanyar carns.

 

BARREIG D'ARRÒS I FETGE ENCEBAT

[Ingredients per a 2 persones: 150 grams d’arròs: 150 grams de fetge de vedella, 1 ceba, 1 pebrot verd o vermell, 1 all, julivert, pebre blanc en pols, 3 dits de conyac; oli, sal i pebre mòlt.]

Temps: 30m.

  • Posarem la paella a foc viu amb l’oli i quan estigui calent hi tirarem la ceba i el pebrot tallats a tires primetes.
  • Quan estigui ben sofregit hi afegirem el fetge tallat a trossos molt primets, els alls i el julivert trinxats, el pebre i la sal, deixant-ho coure a foc viu durant un minut, sacsejant-ho perquè no s’enganxi.
  • Reduirem el foc, hi tirarem el conyac i ho farem coure fins que aquest quedi pràcticament reduït.
  • Posarem l’arròs blanc cuit en un motllo petit en forma de corona, el premerem i el bolcarem en una plata rodona situant-hi al centre el guisat de fetge. S’ha de menjar acabat de fet.

 

ARRÒS A LA CUBANA

[Ingredients per a 2 persones: 150 grams d’arròs de gra llarg o rodó; 350 grams de carn de vedella picada (o meitat de vedella i meitat de porc), 1 ceba petita, 2 alls, tomàquet concentrat fregit, orenga, alfàbrega, pebre blanc en pols, oli, sal; 2 ous frescos; 1 plàtan (opcional).]

Temps: 20-25m.

  • Prepararem l’arròs blanc com de costum.
  • Mentrestant posarem oli en una paella o cassola i quan estigui calent hi afegiren la ceba ratllada i els alls tallats a trossos; un cop cuit hi sumarem la carn que anirem remenant fins que perdi el color cru, moment en que hi afegirem el suc de tomàquet suficient per a que la carn quedi mínimament caldosa, la sal, el pebre, l’orenga i l’alfàbrega.
  • Quan estigui la carn cuita la tirarem pel damunt de l’arròs que haurem acabat de coure i que podem presentar en forma de flam, per exemple.
  • Enriquirem el plat amb un ou ferrat que disposarem a un costat de l’arròs.
  • Es pot ampliar el plat amb mig plàtan madur tallat en dos de dalt a baix, fregit lleugerament amb mantega o arrebossat amb ou i farina de galeta. Es menja acabat de fer.

 

ARRÒS AL CURRI

[Ingredients per a 2 persones: 150 grams d’arròs de gra llarg, 1 pit gros de pollastre o una part igual si ens decidim pel gall d’indi, 1 poma petita (Starking o similar), 1 ceba mitjana, 1 porro; mantega, 1 culleradeta rasa de curri en pols, 1 cullerot de brou o fondo de carn, 1 vas de vi blanc i sal.]

Temps: 30-35m

  • Prepararem l’arròs pilaf tal com ho expliquem a →Preparacions bàsiques.
  • Per altra banda posarem a coure, en una cassola amb mantega, la ceba i el porro tallats petits sumant-li, quan estigui tou, el pollastre o el gall dindi tallat a trossets, i la poma, pelada i neta, també trossejada.
  • Quan la barreja obtingui color hi afegirem el vas de vi blanc i esperarem que es redueixi: serà el moment d’afegir-li el curri, el brou o el fondo de carn i la sal (poca de moment, ja rectificarem al final) deixant que es cogui durant 10 minuts més.
  • Mentre, i amb l’ajut d’un motllo, haurem posat l’arròs compacte i calent en una plata formant una corona buida pel centre, on hi disposarem la guarnició.

 

ARRÒS AMB VERDURES SALTEJADES

[Ingredients per a 2 persones: 150 grams d’arròs de gra llarg Basmati, 300 gr. de verdures variades (api, pastanaga, carbassa, mongeta tendra, nap, etc.); oli, 1 cullerot de brou, ½ vas de fondo de carn, sal i espècies.]

Temps: 30-35m

  • Prepararem l’arròs blanc tal com ho expliquem a →Preparacions bàsiques.
  • En una cassola amb oli hi posarem a coure les verdures tallades en juliana i quan la barreja obtingui color hi afegirem la meitat del brou i el fondo de carn (suau) i esperarem que es redueixi.
  • Tot seguit hi afegirem la sal (poca si el brou i el fons de carn ja en porten), l’espècie (curri, fonoll, comí, canyella, etc.) i la resta de líquids.
  • Deixarem que es cogui durant 10 minuts més.
  • Muntarem el plat amb l’arròs i la verdura al voltant.

 

ARRÒS TAILANDÈS AMB VERDURES

[Ingredients per a 4 persones: arròs gessamí integral, original de Tailàndia, 1 paquet de verdures congelades –també poden ser naturals– tallades en juliana (api, pastanaga, nap, carbassa, etc.), oli d’oliva i sal.]

Temps: 20m.

  • Posarem 4 mides individuals d’arròs per 8 d’aigua bullent en una olla i deixarem que es cuini durant 20 minuts. Escorrerem l’arròs.
  • Mentrestant haurem sofregit les verdures en una mica d’oli fins que quedin al dente.
  • Les afegirem a l’arròs i ho amanirem lleugerament amb oli d’oliva.

Nota. És un preparat molt recomanat per persones delicades de l’estómac o de la panxa.